ادب جو

می نویسم تا بمانم ...

ادب جو

می نویسم تا بمانم ...


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

سعدیه


من چرا دل به تو دادم که دلم میشکنی؟

یا چه کردم که نگه باز به من می نکنی؟

دل و جانم به تو مشغول و نظر بر چپ و راست

تا ندانند رقیبان که تو منظور منی


به راستی که هیچ نکته ای پوشیده نمانده از قلمِ از استاد غزل عاشقانه


شیخ اجل،سعدی شیرازی


در ادامه مطلب ،بخوانید که چگونه می سراید از زبان یک عاشق کلاسیک ادبیات فارسی


استاد محمدرضا شجریان این غزل زیبا و عاشقانه و محزون را با صدای دلنشین خودش خوانده که لطف این غزل زیبا را دوچندان میکند و در ادامه تقدیم حضورتون میگردد

.

.

.


دانلود آواز بر قطعه ی دیدار (من چرا دل به تو دادم) با صدای استاد شجریان


این آواز از آلبوم زیبای غوغای عشق بازان استاد تهیه شده که پیشنهاد میکنم تهیه کنید و از اون لذت ببرید


من چرا دل به تو دادم که دلم می‌شکنی

یا چه کردم که نگه باز به من می‌نکنی

دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست

تا ندانند حریفان که تو منظور منی

دیگران چون بروند از نظر از دل بروند

تو چنان در دل من رفته که جان در بدنی

تو همایی و من خسته بیچاره گدای

پادشاهی کنم ار سایه به من برفکنی

بنده وارت به سلام آیم و خدمت بکنم

ور جوابم ندهی می‌رسدت کبر و منی

مرد راضیست که در پای تو افتد چون گوی

تا بدان ساعد سیمینش به چوگان بزنی

مست بی خویشتن از خمر ظلومست و جهول

مستی از عشق نکو باشد و بی خویشتنی

تو بدین نعت و صفت گر بخرامی در باغ

باغبان بیند و گوید که تو سرو چمنی

من بر از شاخ امیدت نتوانم خوردن

غالب الظن و یقینم که تو بیخم بکنی

خوان درویش به شیرینی و چربی بخورند


               

سعدیا چرب زبانی کن و شیرین سخنی



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">